Voka – Kamer van Koophandel Kempen start versterkt aan het najaar. Met Ann Louwet op de post van directeur communicatie en belangenbehartiging en Renilde Craps als directeur diensten is ook de Kempense Kamer klaar om mee de schouders onder het vernieuwde Voka-project te zetten. Ann en Renilde vervolledigen samen met algemeen directeur Jan Hendrickx en directeur Back-Office Brenda Boons het managementteam van Voka – Kamer van Koophandel Kempen.

'Op 8 september schiet het nieuwe Voka uit de startblokken', zegt Hendrickx. 'Met de verstevigde alliantie Voka 2.0 willen we meer dan ooit het meest representatieve en nabije netwerk van ondernemingen in Vlaanderen zijn en willen we als erkende ondernemersorganisatie de belangen van de ondernemingen verdedigen op lokaal, regionaal, federaal en internationaal niveau.

We willen ons profileren als dé spil in het Vlaamse werkgeverslandschap. Voka gaat als het ware een klasse hoger spelen en het is zeer belangrijk dat we in de Kempen klaar zijn om direct aan te pikken met dit niveau. We hebben dan ook opnieuw een sterk, competent en complementair team samengesteld dat de belangen van onze ondernemers en ondernemingen verdedigt.

Samen met mezelf en onze bekwame stafmedewerkers volgen we alle belangrijke Kempische economische dossiers op. Uiteraard staan we ook steeds ten dienste van individuele leden met vragen.'

Klantgerichtheid en ledentevredenheid
De twee nieuwe directeurs brengen heel wat ervaring en competenties mee naar Voka – KvK Kempen. Renilde Craps was dertien jaar directeur van Flanders' DRIVE en was daarvoor actief bij Vito en SCK. 'De appreciatie van Voka – KvK Kempen bij de leden is vandaag heel hoog', vertelt Craps.

'Als directeur diensten is het mijn taak ervoor te zorgen dat dit zo blijft door ons dienstenaanbod divers en up to date te houden. Dat lijkt evident, maar in een steeds veranderend en innovatief landschap is het dat niet. Het is belangrijk om steeds kritisch naar het eigen aanbod te blijven kijken en de ambitie te hebben om een dienstverlening uit te bouwen waarmee we al onze leden bereiken.

Klantgerichtheid dragen we hoog in het vaandel en ledentevredenheid is essentieel. Het dienstenaanbod van Voka – KvK Kempen moet optimaal tegemoetkomen aan de praktische noden van ondernemers. Kerneigenschappen van onze diensten zijn en blijven: relevant, kwaliteitsvol, marktconform, snel in actie en opvolging gegarandeerd.'

Beter communiceren is beter ondernemen
Ann Louwet heeft een verleden als communicatieambtenaar, kabinetsmedewerker en heeft ook flink wat ervaring in het bedrijfsleven. 'Mijn twee bevoegdheden sluiten mooi op elkaar aan', weet Louwet. 'Belangenbehartiging zowel op collectief als op individueel vlak is heel belangrijk voor de dienstverlening naar onze 1.350 leden-ondernemingen. Ondernemers zijn de ruggengraat van de samenleving.

Ondernemers creëren niet alleen een toekomst voor zichzelf maar ook voor al hun werknemers en dit verdient ons diepste respect. In wat ze doen, willen ze de beste zijn. Zij maken het verschil. De huidige omgeving waarin ondernemingen opereren, verandert permanent. Dagelijks worden ondernemers geconfronteerd met nieuwe uitdagingen, visies, kritieken en opinies.

Transparant, effectief en zo volledig mogelijk communiceren, wordt de leidraad in het communicatiebeleid van Voka – Kamer van Koophandel Kempen. Communicatie is de basis van elke relatie, zowel op zakelijk als privé-vlak. Beter communiceren is beter ondernemen.'

Op de foto's : Ann Louwet directeur communicatie en belangenbehartiging is de dame die parels draagt / NNieuws.